Zeeklassen 2023

Ahoy beste ouder(s)

Nu ons avontuur aan zee erop zit, blikken we met jullie graag terug op de afgelopen drie dagen.

Dag 1 – Piratenstreken

Na een lange en spannende busrit kwamen we toe op onze bestemming. We laadden onze valiezen uit en genoten van een lekker middagmaal. Met een goed gevulde buik begonnen we aan onze eerste activiteit.

De piraten van het eerste leerjaar gingen op verkenning rondom ons verblijf. Aan de hand van enkele foto’s volgden we een weg die ons leidde naar het strand. Af en toe hielden we een tussenstop om onze piratenvaardigheden te testen. We verzonnen onze eigen piratennaam, zongen piratenliederen, regen piratenjuwelen en kraakten een geheime boodschap.

De piraten van het tweede leerjaar gingen dan weer op schattenjacht aan het strand. Om de schat te lokaliseren moesten we een geheime boodschap kraken. De code kregen we alleen als we enkele opdrachten tot een goed einde konden brengen. In groepen bouwden we grote zandkastelen, speelden balspelletjes, schreven we onze namen met schelpen in het zand, maakten onze voeten nat aan de waterlijn en zoveel meer. Omdat we op ons piratenbest de opdrachten uitvoerden, kregen we een enveloppe met daarin de code en konden zo de geheime boodschap kraken.

Al die inspanning zorgde voor een hongertje. We keerden terug naar het verblijf en aten een vieruurtje onder een warme straal zon. Daarna was het tijd om de kamers te verkennen en onze valiezen uit te pakken. Weer beneden stond de appelmoes met kip op ons te wachten.

Onze eerste dag aan zee sloten we af met een filmavond. We doken samen met Ariël, Botje en Sebastiaan nog even diep onder de zee. Daarna was het tijd om ons bedje in te kruipen en te dromen over wat de volgende dag zou brengen.

Dag 2 – Spel en plezier

Riiiiiing! Al vroeg in de ochtend ging onze wekker af. De meeste piraten waren al helemaal klaar om aan de dag te beginnen. Eerst stevig ontbijten zodat we met de nodige energie aan een tweede ronde activiteiten konden beginnen.

Vandaag ging het eerste leerjaar op schattenjacht aan het strand. Ook zij slaagden erin om de opdrachten goed uit te voeren en zo de geheime boodschap te kraken.

Het tweede leerjaar verkende de streek rondom het verblijf en vond aan de hand van enkele foto’s de weg naar het strand. Ook zij hebben bewezen dat ze echte piraten zijn.

Het weer viel wat minder mee. Er stond een stevige koude wind en af en toe begon het te druppelen. Na ons tienuurtje besloten we dan maar terug te keren naar ons verblijf om wat op te warmen. Niet getreurd, ook binnen wisten we ons goed bezig te houden. We ontspanden met het invullen van een spel-en-doe-boekje, maakten mooie piratentekeningen en leefden ons even uit in de binnenspeeltuin.

‘s Namiddags klaarde het op. We trokken weer naar buiten richting Beach Village. Dat is een speelpark op het strand met onder andere tal van trampolines en springkastelen.

Van al dat springen en spelen begonnen onze magen te grommen. Terug in het verblijf stond het avondeten op ons te wachten en was het tijd om iets lekker warms te eten. Op het menu: vol-au-vent met frietjes.

Dag twee sloten we af met een piratenfeestje. We fristen ons op en trokken onze mooiste kleren aan om samen te dansen.

Moe gedanst doken we ons bedje in. Meteen ook de laatste keer slapen aan zee.

Dag 3 – Terug naar het thuisfront

Alweer ging die wekker vroeg af. We wilden dan ook het maximum halen uit onze laatste dag aan zee. Op de planning stonden nog twee activiteiten, maar eerst moesten die koffers weer ingepakt worden.

Eens alle kamers leeg waren trokken we met alle piraten naar de dijk. We reden er met gocarts in alle kleuren en formaten. Samen racen of op het gemak wat rondrijden met onze vrienden, het kon allemaal.

Van de dijk gingen we nog even naar het strand om te voetballen of zandkastelen te bouwen. Sommigen gingen ook aan het koken en maakten heerlijke zandtaartjes.

Tegen de middag waren we terug aan ons verblijf. We stopten onze magen nog een keer vol en trokken dan met de bus weer naar huis. Met een rugzak vol herinneringen aan leuke momenten kwamen we aan op school. Zeeklassen 2023 zit er al weer op.

Schip ahoy piraatjes!

Binnenkort vertrekken we op zeeklassen als echte piraten!

Van 19 tot 21 april gaan we met de leerlingen van het 1e en het 2e leerjaar naar Koksijde. Op deze pagina zal u de nodige praktische info terugvinden. Ook zullen de leerkrachten hier af en toe wat foto’s plaatsen.

We wensen jullie alvast veel plezier!

De leerkrachten

Klik hier voor de brief met alle informatie.

Klik hier voor de herinneringsbrief.